דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סלוגן איכותי ומדוייק לעסקך 

מאת    [ 05/08/2007 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 4661 פעמים ]

תחום המצאת הסלוגן המקצועי ביותר מעט נשכח ולא פותח במלואו על ידי חברות הפרסום. נכון הדבר כי קופירייטרים רבים נמצאים בשוק , מהם באופן הטיבעי טובים יותר ומהם טובים פחות וכולם בשטף העבודה מייצרים לא אחת סלוגנים המופיעים תדיר בצמידות לשמות עסקים , מוצרים ושירותים שונים. יחד עם זאת , הסלוגן הינו יותר מדי חשוב על מנת לקבל יחס כה מהיר , המשתלב בהרכבת כל כך הרבה דברים נוספים כגון כיתוב לאתר, המצאת לוגו וטיפול בכל הדרוש לבעל העסק כתיבתית.

הרעיון הראשון הינו שסלוגן הוא יותר - יותר מדי חשוב כדי לעשותו תוך כדי עשיית דברים אחרים. אין זה הגיוני לא להשקיע בהמצאת הלוגו את הזמן היחסי ההולם את צמידותו ההופעתית כה קרוב לשם העסק. לא הגיוני יהיה להשקיע בו מחשבה בדיוק כפי שהיא מושקעת בכל אלמנטי הפרסום. הסלוגן - ייתכן מאד (אם כי יש להזכיר כי אף אחד לא בדק זאת) שעולה בהשפעתו על רוב המלל או על מחציתו.

עין הלקוח רואה את הסלוגן בהבזקות רבות : לפני קריאת המלל, תוך כדי ואולי אף בסופו של המבט בדברים.

שנית , בכל פעם שהלקוח חוזר שוב למוצר הרי שייתכן מאד שאת הסלוגן הוא רואה ראשון. הדבר בולט ביותר בתחום אתרי האינטרנט.

תועלת נוספת של הלוגו הינה המשך זיהוי מיידי כאשר הלקוח חוזה בו וחווה אותו במעבר מדיות : כלומר : נאמר שהסלוגן נראה לראשונה באינטרנט (באתר המוצר) ושנית הוא התגלה מתנוסס ליד סמל העסק בדפי זהב . בשעה זו כדאי שנשאל את עצמנו : האם השפעתו של הסלוגן מועטה? הרי הוא זה אשר גורם להמשך ההתייחסותי באופן כלשהו. הלא כך?

סלוגן משפיע בצורות רבות ושונות . הדוגלים בגישה כי הוא אמור להיות מכוון להשפעה ספציפית ומדוייקת מסבירים כי עליו להתאים לקהל היעד ולהיבנות בהתאמה אליו. אל מול גישה זו ניצבות גם גישות אחרות העשויות להסביר כי סלוגן עשוי להיות מותאם למוצר עצמו בלבד כמתאר אותו אף ללא קשר הבנתי או התייחסותי לכל החלל שנוצר בינו לבין הלקוח.

בתווך זה ראוי להזכיר כי נמצאות גם גישות של הרכבתו הטובה ביותר : האם בחרוזים , בדו משמעות , באופן יצירתי , או קר ונקי מקצועי או מה חשוב לנו שהוא ידגיש : תכונות , אסטרטגית מכירות , תועלות , ערכים מוספים או שרק יוסיף לאווירה.

נוסף על כך קיימים סוגים של סלוגנים פשטניים אשר עושים אותם כי פשוט נחוץ סלוגן , ישנם סלוגנים אשר מטרתם הינה הגשה של המוצר טוב יותר , ישנם סלוגנים אשר פשוט מיועדים להנאת הבטה , ישנם סלוגנים אומנותיים רגועים וקלאסיים וישנם סלוגנים מעניינים ומקוריים.

האם קליטות הסלוגן היא החשובה - האם השפעתו באותו הרגע של ההבטה בו - - כל אלו הינן סוגיות מעניינות אשר אמורות להיבחן בכל מקרה לגופו. כך או כך , בבלב זה של הידע אודות המצאת הסלוגנים ספציפית נוכל רק לתהות על מאפייניו הטובים ביותר ולנסות לפגוע ולקלוע לרצוי לנו.

בכל מקרה , תמיד ישנה עדיפות לגורם אשר מתעסק אך ורק בדבר אחד ואשר יודע להתמקד בהמצאה של דבר אחד כתחום מומחיות , כמו בכל ד בר בחיים. תחום הסלוגן הינו יחסית ייחודי , ומוצע לך על ידי ידע אשר ייתכן וכי ישרת אותך שנים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב